Psicomotricitat

El plaer de jugar a la "sala màgica".

Pràctica psicomotriu Aucouturier. El plaer de l'acció compartida.

El pilar fonamental d'aquest tipus de psicomotricitat és viure el plaer del joc espontani, el plaer de l'acció. En definitiva, vivenciar el plaer de créixer. 

És en aquests primers anys on l'infant va madurant i va formant la seva futura personalitat

Psicomotricitat vivenciada, no dirigida. És una activitat que s'ajusta a les seves necessitats durant els primers anys de vida, on és un ésser global!

Ens construïm gràcies a "un altre" que ens mira, que ens conté, que ens reconeix, que ens acompanya i ens dona seguretat.

Sentir tot el cos, lliscar, rodolar, saltar, trepar...

Moviment és igual a emoció!

Quan l'acció els porta a sentir tot el seu cos, es produeixen situacions d'equilibri i desequilibri que fan que treguin les seves emocions.

  • Ritual d'entrada: és un moment de trobada i comunicació en el grup on recordem: qui ha vingut i qui no, els diferents moments de la sessió, la importància de cuidar-nos i cuidar als companys.

Presentem la sessió amb un gran mur, construït per l'educadora amb les peces d'escuma.

Comença el joc amb la destrucció del gran mur, per a tornar a construir les seves pròpies elaboracions.

    Una provocació , una ruptura amb la que passen de la contenció del ritual d'entrada a l'acció, alliberant així una intensa emció.

    La conquesta de l'alçada: créixer en l'alçada, es fer-se gran! Gran com el papa i com la mama.

    Saltar:

    Els infants poden perdre els seus suports quan se senten segurs d'haver-los conquerit.

    Desaparèixer i aparèixer: l

    a importància de ser trobat. Amagar-se és atrevir-se a desaparèixer de la mirada de l'altre sense perdre's.

    Jugar a construir i a destruir:

    • Construir és construir-se. Durant els tres primers anys de vida, els infants construeixen la seva unitat: cos i ment.

    Aquests jocs els permeten reassegurar-se en la seva identitat i a estar segurs d'ells mateixos i aleshores podran destruir allò construït.

    Empènyer, desplaçar, arrossegar, allunyar...

    La conquesta de l'espai: un món per explorar! Coma la vida mateixa, es desplacen sortejant tota mena d'obstacles que es troben pel camí.

    Representació:

    Desprès de VIURE la sessió psicomotriu a través del propi cos, arriba la representació a través de les fustetes de construcció.

    Aquest moment permet que l'infant es vagi distanciant de les seves emocions, donant pas al llenguatge, al pensament, i ho plasmi en la seva construcció amb les peces de fusta.

    ¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar